منتديات دنيا تكس
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة

يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا

ادارة المنتدي دنـيا تـكس

الرئيسيةحركة شباب جرجاالتسجيلدخول

شاطر | 

افتكر لما كنت لسه صغير مكنتش تعرف المستحيل

كاتب الموضوعرسالة
دنيا تكس
Admin
Admin

عدد المساهمات عدد المساهمات : 460

الموقع الموقع : http://m1970live.yoo7.com

الاوسمه
 :  

مُساهمةموضوع: افتكر لما كنت لسه صغير مكنتش تعرف المستحيل   الخميس مايو 05, 2011 9:47 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

افتكر لما كنت لسه صغير مكنتش تعرف المستحيل بس كنت تحط البطانية على ضهرك وسعتها تصدق أنك بقيت سوبر مان كنتي تركبي على المقشة بتاعت ولدتك وتحققي بيها أجمل أمنية أنك تطيري وسط السحاب وتطلع على الشجرة وانت مش فارقة معاك انك تقع وكنت بتقدر لأنك كنت عايز اي فكرة كانت تيجي في بالك كنت تحققها على طول كنت مصدق في نفسك انت مبدع لأنك مؤمن بنفسك وبربك بس لما كبرت الأمور أختلفت شوية . - فاكرة يوم ماسقطى في الأمتحان أفتكرتى أنك عمرك ما هتنجحى تانى وأن دي نهاية العالم ، كان عندك فرصة حلوة اوى للجواز بس وقفت مع نفسك وقولت الوقت مش مناسب ، ويوم ما فكرت أن أنت تبدأ شغل جديد خاص بيك اقنعت نفسك ان الأمر مش سهل ، بس عارف يوم ما اشتغلت برده سمعت اصوات كتير حوليك بتقولك متخاطرش . - على فكرة كان عندك افكار كتير عبقرية ممكن تخلق بيها فرص عمل زيادة في البلد وتحسن مستوى معيشة ناس كتير وتعلى بيها شأن بلدك وتساعد أن انت تكبرها ونعيش كلنا في عالم افضل بسبك انت ، بس انت قولت انا مش واثق ، على فكرة انت لسه مبدع لكن مبدع شاكك في نفسه وعدت عليك السنين وشوفت واحد عنده نفس افكارك بس عارف ايه اللي مختلف الأختلاف انه أتحرك وأشتغل هو خلى أفكارة تشوف النور واتحولت لحقيقة ونجح وبقى رقم واحد ، أجتهادة وعمله هو اللي خلاه رقم واحد وانت سألت نفسك أزاى أنا اللي كان نفسى أحقق الحلم ده من زمان ، أفتكر لما كنت صغير أي فكرة كانت تيجي في بالك كنت على طول بتتحرك لأن إيمانك كان لسه قوى إيمانك بنفسك وبقدراتك ، أقولك على حاجة عمرك لسه مافتش بس انت محتاج تلاقى الفكرة وتحولها لحقيقة انت لسه تقدر لو صدقت الأبداع بيبدأ من الأيمان ولكل مجتهد نصيب

حمله اتغير (حركة شباب جرجا )

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

أثبت وجودك لا تقرأ و ترحل

http://m1970live.yoo7.com

افتكر لما كنت لسه صغير مكنتش تعرف المستحيل
صفحة 1 من اصل 1